Dedykowane szkolenia dla firm i instytucji z pisania tekstów i poprawności językowej.
Firmom i instytucjom oferujemy szkolenia z pisania tekstów użytkowych, tworzenia pism urzędowych, korespondencji służbowej, e-maili, poprawności w komunikacji i kultury języka. Tworzymy też szkolenia dedykowane z zakresu pisania tekstów, komunikacji, kultury języka i poprawności jzykowej w zależności od potrzeb klienta.
Przykładowe oferty szkoleń zamkniętych.
Jak tworzyć korespondencję służbową w praktyce
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- zapoznanie uczestników zarówno z teorią, jak i z praktyką tworzenia korespondencji służbowej (elektronicznej i tradycyjnej, notatek służbowych)
- wykształcenie umiejętności sprawnego i poprawnego formułowania treści, zapoznanie z zasadami grzeczności w komunikacji językowej
W szkoleniu powinni wziąć udział: pracownicy administracyjni oraz te osoby, których częścią pracy jest utrzymywanie korespondencji służbowej.
Ogólna tematyka:
- rodzaje listów służbowych ze względu na cele korespondencji, jak: oferta handlowa, reklamacja, prośba, odmowa, gratulacje, memo writing
- różnice między listem a e-mailem oraz zasady ich tworzenia
- układ stałych elementów korespondencji (w tym zasady tytułowania i stosowane zwroty grzecznościowe)
- typografia tekstu (rodzaj czcionki, stosowanie wyróżnień)
- styl formalnych i nieformalnych listów służbowych
- najczęściej popełniane błędy językowe
- etykieta korespondencji służbowej
Informacje organizacyjne:
- czas trwania: 1 dzień (7 h szkoleniowych)
- na życzenie klienta dostosowujemy program szkolenia do indywidualnych potrzeb odbiorców
- zapewniamy atrakcyjne materiały szkoleniowe
Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być wykorzystywany kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie bez pisemnej zgody właściciela serwisu.
Jak tworzyć profesjonalne teksty użytkowe
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu: zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia wybranych tekstów użytkowych oraz wykształcenie umiejętności ich sprawnego, poprawnego i skutecznego pisania.
W szkoleniu powinni wziąć udział: wszyscy ci, którzy w swojej pracy muszą w sposób profesjonalny tworzyć teksty użytkowe.
Ogólna tematyka:
- rodzaje tekstów użytkowych
- zasady pisania i redagowania tekstów
- opracowanie edytorsko-typograficzne
- styl, grzeczność i elegancja w tekstach użytkowych (ćwiczenia stylistyczne)
- praktyczne ćwiczenia w tworzeniu wybranych urzędowych tekstów użytkowych (np.: podanie, wniosek, reklamacja, skarga, zażalenie, upoważnienie, zaświadczenie, pisma służbowe: notatka służbowa, protokół, sprawozdanie)
- praktyczne ćwiczenia w tworzeniu tekstów użytkowych przestrzeni elektronicznej (e-mail, post internetowy, SMS), netykieta
- praktyczne ćwiczenia w tworzeniu wybranych tekstów okolicznościowych (np.: życzenia, gratulacje, podziękowania, zaproszenia, pozdrowienia, ogłoszenia, listy)
- zasady tworzenia wybranych tekstów użytkowych związanych ze staraniem się o pracę (np.: podanie o pracę, CV, list motywacyjny, życiorys, referencje, opinia)
- ostatni retusz, czyli korekta
Informacje organizacyjne:
- czas trwania: 1 dzień (7 h szkoleniowych),
- na życzenie klienta dostosowujemy program szkolenia do indywidualnych potrzeb odbiorców,
- zapewniamy atrakcyjne materiały szkoleniowe.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być wykorzystywany, kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie bez pisemnej zgody właściciela serwisu.
Poprawność w oficjalnej komunikacji językowej
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu: wykształcenie umiejętności poprawnego budowania skutecznych oraz atrakcyjnych wypowiedzi ustnych i pisemnych.
W szkoleniu powinni wziąć udział:
- pracownicy PR
- osoby odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientem
- pracownicy BOK i sekretariatów
- pracownicy działów HR
- wszycy, którym zależy na budowaniu wizerunku (własnego, firmy, instytucji) poprzez dbałość o poprawność, stosowność, skuteczność i atrakcyjność wypowiedzi ustnych i pisemnych
Ogólna tematyka:
- grzeczność językowa i korzyści posługiwania się poprawną polszczyzną
- poprawna wymowa; zasady odmiany nazwisk i nazw miejscowych, kłopotliwych rzeczowników oraz prawidła użycia właściwych form czasowników, przymiotników, zaimków i liczebników; omówienie najczęstszych błędów składniowych, frazeologicznych, językowych
- ćwiczenia stylistyczne; elementy ortografii i interpunkcji
- zapis dat, czasu dnia, skrótów, cytatów, wyliczeń oraz wyrażeń liczbowych
- zasady grzeczności w komunikacji językowej
Informacje organizacyjne:
- czas trwania: 1 dzień (7 h szkoleniowych)
- na życzenie klienta dostosowujemy program szkolenia do indywidualnych potrzeb odbiorców
- zapewniamy atrakcyjne materiały szkoleniowe
Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być wykorzystywany, kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie bez pisemnej zgody właściciela serwisu.